Przepis: Omlet a'la Pizza



Chciałbym dzisiaj przedstawić moje ulubione śniadanie, jakim jest omlet a'la Pizza. Śniadanie w sam raz nadaje się do diety tłuszczowej, ale i przy drobnych modyfikacjach, również można użyć w układaniu jadłospisu dla innych diet. Składniki, a co za tym idzie i makrosy można zmieniać pod siebie. 



                

Składniki:


  • Boczek surowy wędzony: 45 g
  • Jajo kurze: 3 szt.
  • Ser salami światowid: 70 g
  • Salami pepperoni: 39 g
  • Pomidor śliwkowy: 50 g
  • Papryka jalapeno: 25 g
  • Ser mozzarela: 70 g (pół kuli) 
  • (opcjonalnie) Ketchup: 25 g




  • Sposób przygotowania

    Boczek wrzucamy na patelnie i podsmażamy z obydwóch stron, chrupkość boczku zależna od indywidualnych preferencji. W między czasie do miski wbijamy 3 jajka i mieszamy z odrobiną pieprzu i vegety (przyprawy używamy również według własnego uznania). Gdy boczek się zarumieni, zalewamy go jajkami i przykrywamy przykrywką. Gdy góra omleta będzie już stęgnięta obracamy boczek na drugą stroną i przyozdabiamy dodatkami w następującej kolejności: żółty ser, salami, pomidory, papryka, mozzarela. Po udekorowaniu przykrywamy ponownie przykrywką i czekamy aż mozzarela się rozpuści. Po rozpuszczeniu przekładamy na talerz i według własnego uznania używamy ketchupu bądź też innego "sosu".

    Tabelka makroskładników




    Smacznego

    Brak komentarzy

    Obsługiwane przez usługę Blogger.